Genom att klicka på "Acceptera" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa till i våra marknadsföringsinsatser. Läs vår integritetspolicy för mer information.
Om oss
Uppdrag
Aktuellt
Våra tjänster
Har du idéer för att göra skillnad?
Kontakta oss idag så kan vi förverkliga dem tillsammans!
Kontakta oss

GoVego, ny identitet och varumärkesstrategi

GoVego ville investera i en konsekvent och engagerande design som skulle skapa starka kundrelationer och bygga ett distinkt varumärke över tid.
Vi skapade en unik och lockande visuell identitet som förmedlar deras värderingar och differentierar GoVego på marknaden.
Områden:
Förpackningsdesign
Design
Varumärkesarbete
Logotyp
3D-rendering

Uppdragsgivare

Växtbaserade proteinprodukter utan tillsatt socker med protein från havre, raps och ärtor.

Govegos logotyp med en havreplanta och en sojaböna.

Positionering

Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning. 

Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.

Positionering

Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning. 

Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.

Positionering

Som ny aktör på en snabbt växande marknad fanns behovet av att förstå marknaden på djupet, och vilka öppningar som kunde ge GoVego en effektfull utdelning. 

Därför gjorde vi en djupgående marknadsanalys med målet att bygga förtroende hos konsumenterna och differentiera oss från etablerade konkurrenter.

En kaxig design för en kaxig idé

För att synas i extremt färgexplosiva och konkurrensfyllda butikshyllor valde vi att engagera målgruppen på ett effektivt sätt – genom färg, mönster och textur. 

Vi utvecklade en varumärkeslogotyp, färgpalett, typografi och bildspråk som förmedlar GoVegos värderingar och differentierar dem på marknaden.

En man som sliter upp en Govego-wrapper med tänderna. En man som sliter upp en Govego-wrapper med tänderna.
"I förpackningsdesign syns verkligen vår vilja att utmana den nuvarande marknaden och skapa något helt nytt. Pushing Buttons fångade vår unika röst på ett imponerande sätt.”
Johan Krakau

Wrap it up

När vi hade definierat vad som var viktigt för GoVego och hur de kunde positionera sig på ett konkurrenskraftigt sätt, skapade vi en förpackningsdesign, som precis som dem, inte var som alla andra. 

Resultatet blev en förpackning med attityd som bottnar i det enkla – och nyttigt kaxiga.

kvinna som sliter upp govego wrapper med tänderna.
kvinna som sliter upp govego wrapper med tänderna.
"I förpackningsdesign syns verkligen vår vilja att utmana den nuvarande marknaden och skapa något helt nytt. Pushing Buttons fångade vår unika röst på ett imponerande sätt.”
Johan Krakau
Dator med govegos hemsida.Dator med govegos hemsida.
Fem stycken händer som håller upp govego proteinbars framför en bakrund i rostig metall.
No items found.
Affischer med govego, en man med en kaffekopp går förbi.