Frukost och samhällsförändring
Vad kan folkrörelsen lära av företagen?
Frukostseminarium om varumärkesstrategi och marknadsföring.
3 juni kl 8:00 på Sveavägen 59,
Pontus Willebrand, kreativ chef på Pushing Buttons, ger oss perspektiv på varumärkesstrategi och marknadsföring för ideella organisationer.
Arbetet med varumärkesstrategi har utvecklats, främst på den kommersiella sidan. Något som lett till stora vinster, bokstavligt talat, för många företag. Hur kan folkrörelser använda sig av det marknadsföringstänk som tagit mark? Vi reder ut i tyckandet för att landa i hur folkrörelser, med forskningen som grund, kan få effekt och genomslag.
Arbetet med varumärkesstrategi har utvecklats, främst på den kommersiella sidan. Något som lett till stora vinster, bokstavligt talat, för många företag. Hur kan folkrörelser använda sig av det marknadsföringstänk som tagit mark? Vi reder ut i tyckandet för att landa i hur folkrörelser, med forskningen som grund, kan få effekt och genomslag.
– Jag vill utmana hur vi tänker kring marknadsföring och varumärkesarbete med forskningen som utgångspunkt. Det finns mycket som går att översätta direkt för våra folkrörelser i Sverige. Jag vill också ge några handfasta tips på hur ideella aktörer kan spetsa sitt arbete, säger Pontus Willebrand.
Pontus har en lång bakgrund inom folkrörelsearbete och byrån har idag såväl kommersiella som ideella uppdragsgivare. Vi bjuder på kaffe, macka och ett samtal om hur den ideella sektorns kommunikation kan bli både skarpare, få mer effekt och göra större avtryck. Frukosten serveras från kl 08:00 och samtalet startar 08:30.
Pushing Buttons är en kommunikationsbyrå för samhällsförändring. Oavsett om det är små eller stora uppdrag så omfamnar vi varje projekt med passion och hela vidden av vår kompetens. Varje projekt för oss är en möjlighet, inte bara att leverera kreativa lösningar utan också att göra en meningsfull påverkan. Välkommen till en byrå där kreativitet möter förändring.
Anmäl dig här
Tack för din anmälan!
Du kommer få en påminnelse via e-post några dagar innan seminariet drar igång.
Du kommer få en påminnelse via e-post några dagar innan seminariet drar igång.
Hoppsan, nu gick något snett. Prova igen eller mejla oss din anmälan på info@pushingbuttons.se.
Deltagare

Pontus Willebrand är grundare och kreativ chef på Pushing Buttons. Med ett livslångt engagemang för föreningslivet och civilsamhällesfrågor arbetar Pontus för att skapa funktionell design och marknadsföring för fler.