Genom att klicka på "Acceptera" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa till i våra marknadsföringsinsatser. Läs vår integritetspolicy för mer information.
Om oss
Uppdrag
Aktuellt
Våra tjänster
Har du idéer för att göra skillnad?
Kontakta oss idag så kan vi förverkliga dem tillsammans!
Kontakta oss

Marknadshyror: Kampanjfilm & budskapsvisualisering

Kampanjen mot marknadshyror, initierad av Vänsterpartiet, behövde en kraftfull kampanjfilm för att tydligt kommunicera dess budskap. Utmaningen låg i att göra frågan om marknadshyror förståelig, relevant och personlig för allmänheten.
Vi tog på oss rollen som kreativ partner för att utveckla en effektiv kampanjfilm mot marknadshyror. Genom att arbeta nära med kampanjens initiativtagare bidrog vi till att klargöra och visualisera frågans komplexitet på ett engagerande sätt.
Områden:
Motion design
Film

Uppdragsgivare

Vänsterpartiet, är Sveriges fjärde största parti, har som mål att förverkliga ett samhälle grundat på demokrati, jämlikhet och solidaritet. Ett ekologiskt hållbart samhälle befriat från klass-, köns- och etniskt förtryck.

Ordet marknadshyror i stora bokstäver.

Vi fokuserade på att formulera budskap som var lätta att ta ställning till och gjorde det personligt för målgruppen. Genom motion design skapade vi en kampanjfilm som inte bara förklarade problemet med marknadshyror på ett tydligt sätt – utan också väckte känslor och engagemang hos målgruppen.

Textemn: 1. Införs i alla hyresrätter

Vi fokuserade på att formulera budskap som var lätta att ta ställning till och gjorde det personligt för målgruppen. Genom motion design skapade vi en kampanjfilm som inte bara förklarade problemet med marknadshyror på ett tydligt sätt – utan också väckte känslor och engagemang hos målgruppen.

Vi fokuserade på att formulera budskap som var lätta att ta ställning till och gjorde det personligt för målgruppen. Genom motion design skapade vi en kampanjfilm som inte bara förklarade problemet med marknadshyror på ett tydligt sätt – utan också väckte känslor och engagemang hos målgruppen.

Textemn: 1. Införs i alla hyresrätterTextemn: 1. Införs i alla hyresrätterTextemn: 1. Införs i alla hyresrätter

Genom vår insats kunde kampanjen mot marknadshyror nå ut till en bredare publik och öka medvetenheten kring frågan, vilket i sin tur bidrog till att mobilisera stöd för kampanjen och dess syfte.

Texten: 2. Det är redan dyrt!Texten: 2. Det är redan dyrt!
Texten: 3. Vilket problem ska lösas?Texten: 3. Vilket problem ska lösas?
Tecknad bild av en person som drömmer om ett eget boende.
En person som tömmer sina fickor och en mal flyger ut.En person som tömmer sina fickor och en mal flyger ut.
Högar med pengar som växer procentuellt. Källa från Marknadshyreskollen
No items found.
No items found.
Illustration över hur fler hus byggs upp med hjälp av statens grävmaskin.