Om oss
Uppdrag
Aktuellt
Våra tjänster
Har du idéer för att göra skillnad?
Kontakta oss idag så kan vi förverkliga dem tillsammans!
Kontakta oss

RFSL väljer kommunikationsbyrån Pushing Buttons för ny identitet

Uppdraget handlar om att skapa en tydlig visuell röst som fångar bredden hos förbundet – flera olika verksamheter, bolag och avdelningar över hela Sverige.

– Det var erfarenheterna från civilsamhället som gjorde att valet föll på Pushing Buttons. De har kunskap om hur en demokratiskt styrd medlemsorganisation fungerar och vilka behov vi har. En byrå med värderingar som vi känner igen oss i och känner oss trygga med, säger Zandra Bergman, vikarierande kommunikations- och påverkanschef, RFSL.

Hedrande uppdrag

– RFSL är en unik samhällsaktör med en stor betydelse för mycket av det som vi förknippar med det moderna Sverige. Det är hedrande att få uppdraget att ta fram en sammanhållen visuell identitet. På Pushing Buttons har vi utvecklat ett arbetssätt där vi involverar kunden bland annat som internresurs för att få ut så mycket som möjligt av ett samarbete. Det är en modell vi tror på när vi arbetar med ideella aktörer som inte har så stora budgetar, säger Pontus Willebrand, vd och kreativ chef, Pushing Buttons.

RFSL har haft en stark tillväxt de senaste åren.

– Vi slår medlemsrekord för andra året i rad. Nu vill vi tillsammans med Pushing Buttons och en ny visuell identitet skapa förutsättningar att nå ut ännu bättre, säger Fredrik Nilsson, tillförordnadverksamhetschef, RFSL.

Ladda ner pressmaterial
Pontus Willebrand
Varumärkesstrateg & VD
pontus@pushingbuttons.se