Om oss
Uppdrag
Aktuellt
Våra tjänster
Har du idéer för att göra skillnad?
Kontakta oss idag så kan vi förverkliga dem tillsammans!
Kontakta oss

Visuell uppfräschning ska ge Stockholm Pride ny energi

I samarbete med kommunikationsbyrån Pushing Buttons har Stockholm Pride fått ett nytt visuellt system: uppfräschat, förtydligat och byggt för att hålla över tid. Uppdraget var att stärka ett uttryck som redan är etablerat – och samtidigt ge det ny energi.

– Stolthet är ett bekant ord i sammanhanget men det är verkligen det vi känner. Stolthet över att ha fått det här uppdraget, över att få bidra till Stockholm Pride som arrangemang och få vara en del av en rörelse som behöver känna kärlek och uppbackning från sin omgivning. Därför blir också den visuella kommunikationen så viktig. Den ska synas, kännas igen och leda till ett brett register av känslor.

Säger Pontus Willebrand, kreativ chef på Pushing Buttons.

Arbetet har resulterat i ett flexibelt designsystem med färger, typografi och grafiska element som kan användas i många olika sammanhang – från stora parader till digitala kampanjer. Tanken är att skapa kontinuitet, tydlighet och handlingsutrymme för framtiden.

– Det handlar inte om att göra om, utan om att stärka det som redan är distinkt. Att ge verktyg som gör det lättare att kommunicera med kraft och precision. Prides visuella kommunikation är viktig både för organisationen och också för Stockholm. Stockholm Pride får verkligen ta plats i det offentliga rummet, därför är det extra viktigt att göra något som får hålla över tid som människor kan känna igen,

Säger Pontus Willebrand.

Det nya uttrycket kommer att synas i samband med sommarens Pridefirande och leva vidare i all kommunikation från Stockholm Pride.

Ladda ner pressmaterial
Pontus Willebrand
Varumärkesstrateg & VD
pontus@pushingbuttons.se